Tuesday, September 28, 2004

Tohle bylo léto, jak má být...

Tak Jesse zase jednou změnil operační systém našeho laptopu a nic není tak jako dřív. Ani v mém blogu. Jestli se vám zdá typ písma či jeho velikost jiné, je to tak a nebude to lepší. Pokud je vše při starém, jsem rád a můžu s klidem psát.
Často v emailech či dopisech od mé rodiny a kamarádů je zmíňka o počasí. To bude lidi asi vždycky zajímat. Politika a počasí. A protože s blížícími se volbami US prezidenta si politiky užijeme víc než dost, jen tak na okraj - je to větší špína než v Čechách, takže nezoufejte, vybral jsem si dnes počasí. Dovolil jsem si použít a parafrázovat část písničky Karla Gotta. I když mi pár NewYorčanů řeklo, že to bylo po dlouhé době studené léto, pro mě, středoevropana, který je zvyklý na dlouhé jaro, studený podzim začínající takřka začátkem září a mezi tím pár dní tepla, která nazýváme léto, bylo to zdejší super. Prakticky od konce května až do dnešních dní jsem nosil jen trička a kraťasy. Ještě včera jsme měli 27˚C a během nejstudenější noci tohoto období bylo "jen" 15˚. Pravda, třikrát jsme si zažili pořádný déšť, to když přes nás přecházely zbytky hurikánů Frances, Ivan a Jeanne. Zrovna dnes je tu Jeanne a hrozí místní záplavy, ale to není nic v porovnání s tím, co zažívají lidé na Florodě. Přesto ani tam lidé neztratili smysl pro humor, i když je možná trochu černý. Viděl jsem totiž bilboard, na kterém bylo napsáno místo "Welcome to the Sunshine State" -"Welcome to the Hurricane State".
Jsou tu ale velmi teplé noce, což má své výhody i nevýhody. Průměrnou teplotu od června do poloviny srpna bych odhadoval kolem 26˚C přes den a 18˚C v noci. Je to ale jen můj odhad! Mimochodem, zatímco v Čechách začala topná sezóna, my stále používáme klimatizaci. Nicméně i tady začíná podzim, vstávám do tmy a večer už taky rozsvěcíme dřív, léto pomalu končí. A proč se vlastně domorodcům zdál způsob tohoto léta poněkud nešťastným? No, teplota pouze asi jen dvakrát byla vyšší než 90˚F, což je 33˚C.