Saturday, September 18, 2004

Hurikán Ivan

Dneska ráno k nám dorazil zbytek hurikánu Ivan a stejně jako předchozí hurikán Frances přinesl s sebou vydatný déšť. Ráno jsme vyrazili s Markétou, která je u nás na návštěvě, do NYC a hned zkraje nastaly komplikace. Byly zatopeny některé stanice a tunely subway. Vzpoměl jsem si na Prahu a záplavy v roce 2002. Naštěstí to nebylo vůbec tak zlé jako onoho léta v Čechách. Subway po několika hodinách přerušení, začalo opět svůj normální provoz. V té době už nepršelo a my mohli jít pěšky městem. Chůzí toho člověk vždycky nejvíce vidí. Poznali jsme část SOHO, šli jsme přes Washington Square Park, zažili atmosféru Chinatown, který se neustále pere o místo s Little Italy kde se konal každoroční festival San Gennaro, letos již 77.ročník. Little Italy mi velmi připomíná Evropu se svojí atmosférou předzahrádek, kde může člověk v klidu posedět, pojíst, užít si okolí a vychutnat si svůj drink. Musím přiznat, že díky Markétě jsem i já navštívil a viděl místa mě doposud utajená a mnou neviděná. New York je skutečně nádherné město. Samozřejmě jinak nádherné než Praha, Paříž či Benátky. Každé je jiné a má své vlastní kouzlo. Byla by nuda, kdyby si všechna města byla podobná jako vejce vejci. Nemyslíte?