Thursday, March 17, 2005

Happy St. Patrick's Day

Dnes se New York zazelenal. Ne, že by nám tu propuklo jaro se vším všudy, zdaleka ne, ale dnes byla skutečně převládající barvou barva zelená. Kvůli svátku svatého Patrika. A tak nejen Irové či lidé s irskými předky oblékli aspoň něco zeleného. Počínaje ponožkami a konče třeba kloboukem. Je tady taky taková tradice, že toho, kdo nemá nic zeleného na sobě, mohou lidé štípnout. Většinou se tak děje ale ve školách. Letos jsem se na pochod podívat nešel. Byl jsem loni, počasí bylo příšerné, hrozná zima a občas poletoval sníh a po asi dvou a půl hodinách v davu jsem nastydl. Dnešní počasí je sice nepochybně lepší než loňské, nicméně pochod bude stejný. No, vlastně ne tak doccela. Šéf NYC hasičů vydal přísné nařízení, že hasiči v průvodu musí mít pouze stejnokroj a nic, vůbec nic jiného. Jenže, je tu asi 30-ti letá tradice, kdy hasiči nosili na hlavách zelené, ručně pletené barety. Takže nakonec došlo k bojkotu ze strany hasičů, kdy předběžně asi 1000-vka z nich se odmítla průvodu zůčastnit a demostrativně mu bude přihlížet právě s oněma baretama na hlavě. Ovšem pro většinu lidí je tento svátek důvod k pití a tak počítám, že spotřeba piva dnešní večer a noc bude jedna z největších během celého roku.
Maličká odbočka do Čech. Jak jsem si dnes přečetl na internetových novinách, Zákopčáník odchází z ČT a končí s počasím. Prý se nedohodl s vedením. Co je mezi nima, je mezi nima. Já jen chtěl podotknout, že mě Zákopčáník rozhodně chybět nebude. Hodně štěstí a SLUNCE V DUŠI.