Wednesday, May 17, 2006

Dva roky prázdnin - část třetí : Sbohem Will & Grace

Většina z vás zná aspoň jeden americký seriál. Pravděpodobně víc. Když jsem se sem nastěhoval, hledal jsem i já na tv obrazovce známe tváře a prostředí, protože jsem neměl ani páru, jak americké televizní stanice fungují natož pak co nabízejí. Tak jsem si našel mně známé seriály jako Akta X, Beverly Hills 90210, Mellrose Place či další a sledoval je tak dlouho jak to jen šlo. Ovšem postupem času jsem začal objevovat i nové, mně do té doby neznámé. Nejdřív to byl seriál s Whoopi Goldberg nazvaný prostě "Whoopi", který však záhy skončil. Pak to byl seriál "Friends". Já vím co si asi říkate! Vždyť to nebylo nic nového, běželo to na obrazovkách České televize už nějakou dobu. Já to však v Čechách nikdy nesledoval! Nevím, asi nebyl čas či mě to tehdy moc nezaujalo, ale tady jsem ten seriál skutečně objevil. A tak jsem nakonec s nimi prožíval i velké loučení v poslední epizodě. Nicméně to tu stále běží na kabelové stanici TBS a to několikrát týdně.
A tak po pár měsících tápaní a náhodném výběru jsem narazil na jeden potom můj nejoblíbenější sitcom Will & Grace, který vysílá stanice NBC a který se blíží ke svému závěru s poslední dvouhodinovou epizodou vysílanou tento čtvrtek. Osm let mohli diváci sledovat osudy čtyř přátel z Manhattanu. Dvou spolublydlících - Willa, gay právníka, a Grace, věčně hledající toho pravého. Pak je tu Jack. Willův nejlepší kamarád, velice okázalý a otevřený gay, který v životě neměl seriózní zaměstnání a jehož náklady hradí společně Will, Jackova matka a Karen, poslední ze čtveřice, která se provdala za bohatého obchodníka nejdříve pro peníze, ale pak se přeci jen do něj zamilovala. Seriál dosahoval obrovské popularity v puritánské Americe mě překvapující. Ukázal, že gay lidé se moc od ostatních neliší, mají podobné problémy či tužby jako ostatní a rozhodně nejsou nějakou sebrankou žijící někde v příšeří a toužící jen po sexu. Byl to velice odvážný krok od vedení NBC, protože v té době takový seriál, kde by hlavní postavou byl gay, neexistoval. Také se nedá přehlédnout účast plejády známých tvaří, kteří ztvárnili ať už je samé - Kevin Bacon, Martina Navrátilová, Rudy Galindo, Elton John, Sandra Bernhard, Cher (jednou jako ona sama a podruhé jako Bůh v Jackově snu), Candice Bergen, Jennifer Lopez - či nějakou roli - Debbie Reynolds jako matka Grace, Veronica Cartwright jako Jackova matka, Sydney Pollack jako Willův otec, Michael Douglas, Gregory Hines, Joan Collins (kdo by zapoměl na Alexis z Dynasty), Patrick Dempsey, Ellen DeGeneres, Woody Harrelson jako milenec Grace, John Cleese, Gene Wilder, Blythe Danner jako Willova matka, Rosie O'Donnel, Matt Damon, Glenn Close, Andy Garcia, Demi Moore, Madonna, Macaulay Culkin, James Earl Jones, Geena Davis jako sestra Grace, Sharon Osborne nebo Britney Spears. Je jich opravdu spousta a to jsem si na všechny nevzpoměl nebo je nejmenoval, protože v Čechách nejsou tak známí. Navíc, dvě epizody byly vysílány naživo, což je také u tohoto druhu pořadu neobvyklé. A tak zítra ve 20:00 místního času naposledy zazní úvodní znělka nového dílu a Will, Grace, Jack a Karen uzavřou své osudy a pak se naposledy s gracií ukloní.