Sunday, April 16, 2006

Dovolená


Byla to krátká, ale moc hezká dovolená. Jesse si vzal pár dní volna a já měl prázdniny a vyrazili jsme za babičkou do Ohia. Autem. I přes stále rostoucí ceny benzínu to vyšlo levněji než kdybychom letěli. Na cestu jsme se vydali v úterý brzo brzo ráno. Ještě byla tma a hodiny ukazovaly 3:30. Přeci jenom je to delší cesta. Asi 10 hodin, když se nepočítají přestávky. My to nakonec zvládli za 12 hodin. Volantu se chopil Jesse s tím, že se budeme střídat, ale nakonec k tomu nedošlo. Držel se ho zuby nechty. No co, já si na sedadle spolujezdce užíval pohodlí, hudby a snažil se aspoň na chvíli ještě usnout. To se mi ale nepodařilo. Domluvili jsme se, že se zastavíme na snídani kolem osmé a já se těšil na "breakfast bar". Míchaná vajíčka, slaninka, šunčička, párečky, domací pečené brambory a to vše co hrdlo ráčí. Jaké však bylo rozčarování, když jsme zastavili v Pennsylvania. Snídaňový bar sice byl, ale nějaký chudý. Nicméně jsem si dopřál vše po čem jsem toužil. Obsluha trochu pomalá, ale milá s legračním přízvukem. A to jsme byli jen 4 hodiny od New Yorku a tem rozdíl. Pennsylvania je hezké místo co se přírody týká, tak trochu připomíná Moravu, ale lidé jsou tam hodně konzervativní a velice nábožensky založení a tak podél dálnice můžete vidět kromě reklam na mléko, což je hlavní produkt této oblasti, taky křesťanské poutače vychvalující Ježíše a zatracující pozemské slasti.


Cesta Pennsylvanií byla dlouhá jak týden před výplatou a pak přišel kratičký asi 20 minutový úsek přes Západní Virginii a konečně jsme byli v Ohiu. Jenže to ještě nějaký čas trvalo, protože babička bydlí v západní části Ohia nedaleko Daytonu. Když jsme k ní přijeli aniž bychom zabloudili, byla dost překvapená, že už tam jsme. Samozřejmě jsme ji neřekli, v kolik budeme vyjíždět, aby se zbytečně nestrachovala. Ten den po jídle jsme si museli dát šlofíka, protože jinak bychom nebyli schopni fungovat.
Druhý den přijeli na návštěvu Jesseho strejda, teta a jeho bratránek, kterému Jesse přivezl starší, ale opravený a plně konfiguravaný počítač. Měli jsme něco jako velikonoční večeři. Babička pekla šunku, dělala bramborovou kaši a fazole a já jsem upekl koláč. Ten den jsme nikam nejeli, kromě nákupu, přestože počasí bylo fantastické. Každý den kolem 25C až na ten poslední, kdy se trochu ochadilo a přišla velká bouřka a dokonce bylo vydáno varování kvůli tornadům. Ty jsem ještě nezažil, ale na druhou stranu, nemusím mít všechno. Babička má vzadu za domem krmítko pro ptáky kam choděj nejen ptáci a mně se podařilo vyfotit Kardinála, kterého v Čechách nemáme a který je oficiálním ptákem státu Ohio.


Ve čtvrtek jsme si udělali výlet po okolí. Nejdříve jsme navštívili zemědělskou farmu, která se kromě produkce mléka a dalších produktů stará o zábavu lidí v okolí a je široko daleko vyhlášená pro svoji vynikající domácí zmrzlinu. A ten samý den jsme se ještě jeli podívat na starý mlýn, ale o tom až příště.