Thursday, July 28, 2005

Sauna

Počasí se nám opět včera pořádně rozpálilo. Nevím, jestli teploty byly rekordní a domnívám se, že ne, ale přesto to stálo za to. Asi si řeknete, "to je toho, ten s tím nadělá, my tu taky máme teď pořádný vedro". Já vím, že i v Česku jsou tento týden po horka, ale troufám si říct, že pár rozdílů tu je. V pátek se v České republice očekává teplota až 38˚C, kterou vám v dobrém přeju. My jsme tu měli podobně. Včerejší teplota dosáhla 100F, což je asi oněch 38˚C, ale teď k těm rozdílům. Teploty nad 30˚C jsou tu více či méně už tři týdny a zdejší klima je kupodivu vlhčí než v Česku, což znamená, že teplotní index šplhá ještě víš. Včera to bylo 110,5F - asi 44˚C. A největší rozdíl já vidím v tom, že noční teploty v Čechách obvykle jdou rapidně dolů. Podle předpovědi někam k 16˚C. Naakumulované horko ze dne má tak možnost klesnout během noci. Tady jsou však i noční teploty dlouhodobě kolem 20˚C a moje zdejší nejteplejší noc byla z úterý na středu, kdy teplota klesla jenom na 27˚C. To už pak ani naše klimatizace nezvládá a je v bytě horko, ovšem bez ní by bylo ještě hůř. Taky jsem zjistil, že čím jsem starší, tím hůř snáším velká vedra anebo pobyt na přímém slunci. Tady je však klimatizace všude a tak to není zase tak velký problém. Jak jsem už psal několikrát, nestěžuju si. Jde jen o zvyk a mám raději místní teplé léto, než chladné deštivé v Čechách.