Saturday, July 02, 2005

Léto, světlušky, foto...

Miluji zdejší léto. Tento typ počasí a blízkost moře způsobuje, že mám stále pocit jako bych byl na dovolené. Je to úplně jiné než u nás v Čechách. Počasí a tím i teploty jsou daleko stabilnější. Jak jsem četl na internetu, pro Českou republiku je obvyklé rychlé střídání teplot kvůli poloze,ve které se nachází. Takže horké letní dny netrvají zpravidla déle než 5 dní a pak jsou střídány chladem a přívalovými dešti. I noční teploty klesají někdy překvapivě nízko. Tady během léta teplota většinou neklesá pod 25˚C a v noci se drží kolem 20˚. Samozřejmě mohou nastat výkyvy. Jediný problém, pokud to mohu problémem nazvat, protože pro mě to není, je někdy velká vlhkost vzduchu. Kdo to nemá rád, asi by tu nemohl dlouho být. Už jsme měli i 100% vlhkost a věřte mi, člověk se cítí jak lepidlo a po sprše se nelze ani pořádně utřít do sucha.
Jako malý kluk jsem si vždycky představoval, že světlušky mají malé lucerničky, kterými si svítí na cestu. Možná pod dojmem knihy "Broučci". Ve skutečnosti by musely lítat pozpátku, protože jim svítí zadeček. Vzpomínám si, když rodiče koupili chalupu, tak se tam objevovaly pravidelně někdy začátkem léta. Teda jestli se nepletu. Je to přeci jen už dost dlouhá doba. Byly tak pro mě vzácné, že jsem se každé léto těšil, až se znovu objeví. Postupem času se však objevovaly čím dál tím méně až zmizely nadobro. K mému velkému překvapení během loňského léta jsem je našel tady. Letos se zase vrátily. A jaké množství. Je to úplně neuvěřitelné. Jsou téměř všude. Teda mám na mysli hlavně Jersey City. Je to nádhera.
Bohužel, vyfotit takovou světlušku je strašně težké a tak na dnešní fotce je něco, co se vůbec nehýbe a je těžké si toho nevšimnout - Empire State Building