Friday, November 11, 2005

The X-Files

Konečně! Konečně jsem viděl celou osmou sezónu. Po neuvěřitelných útrapách jsem si ji půjčil na DVD. Problémy začaly už kdysi dávno v Čechách, kdy se p. Železný jednoho dne rozhodl podnikat na vlastní pěst a ukradl Novu. Tehdy se vysílala 6. sezóna a díky tomuto kroku se utla, protože vysílací práva vlastnila ČNTS a nikoliv p. Železný. Dlouho jsem čekal než se Akta X objeví na některé stanici. Že to nebude ČT mi bylo jasné. Pak jsem se konečně dočkal. Seriál se vrátil na české obrazovky na stanici Prima a jako skalnímu fandovi mé srdce zaplesalo. Jenže! Jenže to bylo zrovna v době, kdy jsme se s Jessem rozhodli usadit na nějaký čas v USA a tak jsem znovu seriál neviděl celý. Jen jsem měl informace z internetu či " jedna paní povídala". Samozřejmě, když se člověk přestěhuje do jiné země a prakticky zpřetrhá dosavadní vazby, snaží se najít nějaké spojení mezi starým a novým. Něco, co by vytvořilo most a pomohlo mu se v nové zemi najít. Pro mě to byly i seriály, na které jsem byl z Čech zvyklý. Měl jsem štestí. Našel jsem téměř všechny a Akta X byla mezi nimi. Tu radost mi udělala stanice SCIFI Channel. Nevadilo mi ani, že jsem naskočil do rozjetého vlaku někde uprostřed 3. sezóny a ani to, že jsem si musel zvyknout na originální hlasy Muldera a Scully. Ze začátku jsem pořád slyšel českou verzi, ale dnes mi to nechybí a preferuji originál. Těšil jsem se na 8. a 9. sezónu. A pak to přišlo. Začala 7.sezóna. Hurá! Moje radost ovšem netrvala dlouho, protože začátkem loňských letních prázdnin byl seriál stažen z vysílání. Tak zase nic. Další moje šance se objevila na začátku tohoto roku, kdy SCIFI Channel seriál vrátil zpět na obrazovky a běží na nich do dneška. Ovšem, čert tomu chtěl, zrovna když jsem se prokousal, lépe řečeno prodíval skrz 6 sezón viděných předtím (čehož vůbec nelituji) a dočkal jsem se i 7., přestal jsem mít odpoledne čas na sledování. Řešení se našlo právě díky DVD. Četl jsem hodně ohlasů na poslední dvě sezóny, že už to není ono, že nejsou tak dobré jako ty předchozí, protože chybí Mulder. I pro mě, jakožto skalního fandu, to bylo zpočátku nepředstavitelné, ale na druhou stranu jsem byl zvědavý jak se s tím autoři seriálu vypořádají. Musím říct, že mě 8.sezóna nezklamala. Je dramatická, má své zvraty, je o všem o čem mají Akta X být. Autorům se podařilo všechno hezky do sebe poskládat, takže věci dávají smysl. Všechno nám ale neodhalili, protože je tu poslední 9. sezóna, na kterou se už těším až ji budu sledovat na DVD. Nezapomeňte, že "The truth is still out there".