Sunday, March 11, 2007

Letní čas

Kdepak, nezbláznil jsem se a vy jste nic neprošvihli. Nemáme sice ještě ani jaro, ale díky americkému Kongresu máme už letní čas anebo jak se tady říká Daylight Saving Time. Minulý rok zákonodárci posunuli začátek letního času o dva týdny dopředu a jeho konec až na první listopadové pondělí. A tak byla naše noc o hodinu kratší, ráno byla neobvykle tma a večer nebudeme muset svítit aspoň do sedmi a já jsem trochu připitomělý, protože už taky nejsem nejmladší a i když jsem spal dobře, cítím se stejně unaveně. Ale to je možná jen psychologické. Zajímalo by mě, co by na tohle řekl známý český odpůrce letního času. No známý, já si teď nemohu vzpomenout na jeho jméno, snad Pecina, ale je z Chrudimska a je to pekař. Každý rok posílá petice za zrušení letního času a každý rok bezvýsledně. Tady nikdo neprotestoval, teda nic jsem nezaznamenal a i kdyby, bylo by to asi tak lokální, že by se o tom velké zpravodajské stanice ani nezmínily. To není téma, které by se prodávalo. Znamená to tedy, že jsme teď o 5 hodin za vámi. Stahujeme.