Sunday, February 12, 2006

Blizzard

Po téměř dvou měsících, kdy jsme sníh vůbec neviděli a po lednu, který byl teplotně rekordní v historii pro 15 států a druhý nejteplejší leden pro stát New York, kdy průměrná teplota byla o 7˚C vyšší a kdy jsme zaznamenali takové teplotní rekordy jako 18˚C, jsme se konečně i my tady dočkali pořádné sněhové nadílky. Vlastně sněhové bouře, kterou já jsem nikdy nezažil. Buď jsem byl ještě v Česku, nebo zase zpátky na návštěvě a poždé jsem blizzard minul. Ale ne letos. Sněžit začalo už včera okolo čtvrté hodiny odpoledne, kdy to byl jen takový vlažný rozjezd. Pak sněžení zesílilo okolo půlnoci a nejhorší situace byla, bohužel, ráno, kdy Jesse vstával do práce a kdy se skutečně blískalo a hřmělo. Nikdy jsem nic takového v zimě neviděl. A to nemluvím o větru. Stále ještě sněží, i když už jen mírně, nicméně vítr stále fouká silný. Zatím nemá cenu uklízet chodník. Jak jsem se dozvěděl z televizního vysílání, v Central Park naměřili neuvěřitelných 60 cm sněhu, zatím druhé největší množství vůbec a to stále padá. Odhaduji, že u nás jsme na tom obdobně. Všechna tři letiště jsou zavřená, autobusy v Jersey City nejezdí a subway v NYC má zpoždění.
Pro vás v Čechách tohle počasí asi není nic tak mimořádného, ale pro nás tady to je po tak mírném počasí, které doposud panovalo, velká událost.