Saturday, March 10, 2007

Výhled z okna

Dnes mám pár fotek, které jsem udělal z našeho okna. Bydlíme pod střechou a máme velice blízko k okapu, který je věčně ucpaný, takže když prší voda přetéká přes okraj. Pak ho používají ptáci jako své koupaliště. No a v zimě, když na střeše taje sníh, ale je dostatečná zima, se nám tu vytváří rampouchy. Vždycky jsem byl fascinován tím co příroda všechno dokáže vytvořit, ale co my lidé tak nezodpovědně a velice účinně ničíme. Bohužel.





A ještě jedna fotka, tentokrát z okna naší ložnice. Zatmění Měsíce jsem sice nestihl, viděl jsem jen jeho část a jak to bývá, neměl jsem foťák připravený, ale mám fotku úplňku, který je, aspoň pro mě, stejně fascinující. Od mala jsem dalekohledem z balkonu našeho chrudimského bytu Měsíc pozoroval a byl nadšený, když jsem mohl spatřit na jeho okraji něco, co připomínalo měsíční krátery. Tady jsou asi kořeny mého zájmu o vše vesmírné - ať reálné či jen sci-fi. Určitě si ještě pár z vás pamatuje na pořad v Československé televizi "Okna vesmíru dokořán", který uváděl pan Grygar a jehož jsem byl pravidelným divákem.