Wednesday, November 10, 2004

Pan B.

Je to skoro týden, co jsem naposledy něco psal na svůj blog. Pravda je, že jsem neměl vůbec ani sílu ani chuť cokoliv psát, protože skutečně se nic nezměnilo. Je to pro mě jako zlý sen. Je to něco, jako kdyby komunisti opět vyhráli v Česku. Doba temna. Jirásek by měl radost. Jak napsal Chris, můj bývalý učitel, čeká nás dlouhá studená zima trvající další čtyři roky. A říkám, nepřinese to světu nic dobrého a pak se ti nadšení obdivovatelé pana B. v Čechách budou divit. Ono se to krásně říká doma v teplíčku se všema českýma sociálníma výhodama, jaký je pan B. hrdina a co všechno dokázal. Ale v činnosti pana B. není jen boj proti terorismu, kde mimochodem zrovna nezáří, zabijení civilistů v zemi, kde byl sice diktátor, ale kterého země pana B. vyzbrojila, ale také domácí zaležitosti jako tvorba pracovních míst pro Američany, ne dávání daňových úlev podnikům, které přesouvájí práci do zahraničí, zajištění finančně dostupných léků pro obyvatele, pamatuji si jak v Česku nadáváme na ceny léků, ale to není zdaleka nic oproti cenám tady a není to jen srovnání s Českem, ale i s Kanadou, kde stejné léky stojí někdy až o polovinu méně. Musí být přísně dodržováno oddělení církve od státu, což je panu B. a jeho křestansko radikálnímu křídlu šuma fuk. Někteří pravicový křesťané zde se chovájí úplně stejně jako muslimští radikálové v Íránu. Jaký je pak mezi nimi rozdíl? Příklad? Jeden Republikánský senátor prohlásil, že svobodné a těhotné ženy nesmějí být učitelkami. Amerika byla považována za vzor demokracie a lidských práv, ale vláda pana B. pod zástěrkou boje proti terorismu na lidská práva kašle viz. Patriot Act. Těch příkladů by bylo víc. A to, že 51% Američanů si vybralo agresi a lži, to mi dělá husí kuži.
Jinak jsem tento týden začal další semestr mého studia a po počátečních zmatcích jsem teď v TOEFL třídě. TOEFL znamená Test Of English as a Foreign Language. Učí mě Susie a Carla.
Taky se nám už ochladilo a dnes bylo první ráno tady v okolí, kdy teplota klesla pod bod mrazu. Ano, ano, zima a vánoce už přicházejí, což mohu vidět na výzdobách ulic i výkladních skříní.